1 Haziran 2015 Pazartesi

BİR SPOR MASALI AMA İÇİNDE PERİ DOKUNUŞU OLMAYAN...

Maggie Fitzgerald...
Yaşamındaki tüm umutsuz faktörlere rağmen, ilerlemiş yaşına rağmen içindeki boks tutkusunu canlı tutabilmek için, çalıştığı restaurant'tan kalan vakitlerde Frankie'nin spor salonunun yolunu tutuyor.

Bir sahnede, yiyemediği çizburgerini Scrap'a vermek için gece vakti salona uğrayan Frankie; Maggie'yi çalışırken görür ve onu vazgeçirmek için yanına gider.

Sahnenin devamı; gözlerinde inatçı bir tutkunun, bir inanmışlığın parıltılarını taşıyan Maggie'nin etkileyici tiradıyla devam eder ve filmi özetler bir bakıma.


'' - Kaç yaşına bastın?
 - 32, Bay Dunn. 13 yaşından beri yaptığım garsonluk ve bulaşıkçılık işinde bir yıl daha geçirmemi kutluyorum.
 Ve size göre, daha doğru düzgün bir yumruk bile atamadan 37 yaşıma geleceğim.
 Bir aydır bu hız torbasında çalışıyorum ama hiçbir ilerleme yok. Şimdi farkına vardım da, galiba Tanrı'nın gerçeği böyle.

Bir başka gerçek şu ki; erkek kardeşim hapiste, kız kardeşim, çocuklarından biri hala yaşıyormuş gibi davranıp bir yardım kuruluşunu dolandırıyor. Babam öldü ve annem 140 kilo ağırlığında.
Eğer mantıklı düşünüyor olsaydım, eve geri dönüp ikinci el bir karavan bulup derin bir tava ve biraz da kurabiye alırdım.

Sorun şu ki; yapmaktan hoşlandığım tek şey bu. Eğer bunun için çok yaşlıysam elimde başka bir şey kalmaz. Sizi rahatlayacak kadar gerçek oldu mu?''

Hayatın bazı tutkular için mantıksız düşünmeye değer olduğuna inanan Maggie Fitzgerald'in hikayesi Million Dollar Baby. Clint Eastwood'un soluk bir atmosfere sahip başyapıtı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe