30 Aralık 2013 Pazartesi

2013'ÜN EN İYİLERİ

Adettendir, bir yıl daha sona ererken enine boyuna yılın filmleri süzgeçten geçirilir, akla kazınanlar, en iyiler belirlenip bir liste ortaya konur.
Ben de böyle bir liste hazırlamak istedim, hazırlandım da.

Ancak diyerek burada bir parantez açmam gerekiyor. Henüz izlemediğim, merak ettiğim 2013'de adından söz ettiren filmler var elbette. Bu yüzden içime tamamen sindiğini söyleyemem.
Le Passe, Inside Llewyn Davis, La Vie d'Adele gibi henüz izleyemediğim filmleri izlesem büyük ihtimalle liste daha farklı şekilde sonuçlanırdı. Bu yüzden Türkiye vizyon takvimine göre sıraladım (Dipnot: Prisoners hariç) ve 7 film belirledim. Buyurunuz:

7) FRANCES HA
Pür dikkat, keyifle izledikten sonra bu filmi listeye eklemesem içim rahat olmazdı.

6) THE GREAT GATSBY
Luhrmann'ın yorumu; Dicaprio, Mulligan, Maguire gibi isimlerden oluşan kadrosuyla 2013'e dair aklıma kazınan filmlerden biri oluyor.


5) BEFORE MIDNIGHT
1995'te başlayan üçlemenin son filmi ''Before Midnight'' güzel Yunanistan manzarasının eşlik ettiği, önceki filmlerde de olduğu gibi samimi bir film daha sunuyor izleyiciye.

4) PRISONERS
Başından sonuna dek düşmeyen temposu, insanı her an merakta bırakan kurgusu ve özellike Hugh Jackman faktörü ile Prisoners; bu yıl izlediğim en iyi filmler arasındaki yerini aldı.

3) JAGTEN
Jagten; Mads Mikkelsen'in Lucas performansı ile bana 2013'de izlediğim en iyi oyunculuğu sunan film oldu.
Oyunculuk, ustaca işlenen hikayesi ile Jagten'i listeye koyarken tereddüt etmedim.

2) GRAVITY
Gravity hakkında da bir şeyler yazıp çizmeden geçmek olmaz. Hakkında iki zıt kutup kadar net yorumlar çıktı ortaya. Kimi çok sevdi, kimi sevmedi. Ben sevenlerdenim. Listeye koymadan olmazdı.
Her ne kadar görselliğiyle öne çıksa da, Gravity sadece görsellik diyerek özet geçilmeyi hak etmeyen bir Cuaron yapımı. İzlenmeli.

1) DISCONNECT
Listenin içime tam sinmediğimi söylemiştim ancak birinci konusunda içim rahat diyebilirim. Disconnect; 2013 yılı içerisinde izlediğim en iyi film oldu. Rakibi olur muydu? Inside Llewyn Davis'i izlemiş olsaydım, belki evet. Ama listenin şu haliyle birinciliği hakediyor nazarımda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe