24 Kasım 2013 Pazar

22 YIL ÖNCE KAPANAN PERDE: FREDDIE MERCURY

İlk olarak Innuendo'yu duyuyorum, hayal meyal. Henüz Freddie Mercury kimdir, Queen nedir bilmediğim yaşlar.
Haber bültenlerinde çalardı sık sık, korkardım. Melodisi ürkütürdü o zamanlar.

Aradan yıllar geçiyor Queen gerçeğinden habersiz bir şekilde. Müzik zevkim yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor.
Kaset çalarda ilk kez dinlediğim Mançoloji kaseti ile başlayan yarım yamalak müzik dinlemelerim, görür görmez vurulup da para denkleştirerek aldığım cd çalar ve sonrasında mp3 çalar ile devam ediyordu.

Bu arada meşhur We Will Rock You ve We Are The Champions'u da duymuşum ama kimin söylediğinden haberim yok.

Ve bir gün Queen ile tanışıyorum nihayet.
İlk Bohemian Rhapsody'i dinliyorum ve sonrası kendiliğinden geliyor zaten. Deli gibi bir araştırma süreci, özellikle ilk birkaç hafta Queen ile yatıp Queen ile yatıyorum.
Mercury ile ilgili yazılmış, çizilmiş ne varsa okuyorum, hayranlıkla konser kayıtlarını izleyip kendimden geçiyorum resmen.
İnternet arşivlerinden 25-26 kasım 1991 tarihlerine gidip Türk gazeteler hakkında ne yazmış, nasıl bir yankı uyandırmış, bunları araştırıyorum.

Ve tekrar tekrar dinliyorum, çocukken korktuğum Innuendo'yu artık farklı bir şekilde dinliyorum.
Show Must Go On, hala daha her dinleyişimde ürpertmeye yetiyor. Sadece bu değil, zaten Innuendo albümünün tamamı, Mercury'i dinleyebildiğimiz son albüm olduğundan olsa gerek kolay kolay dinlenemiyor, garip duygular içerisine sürüklüyor insanı.

Onca parıltılı yıllardan, müzik adına tüm sınırlarını aştıktan sonra, 22 yıl önce Londra'da yağmurlu bir pazar gününde Mercury; hayata veda ediyor.

Şov devam etmeli demişti ancak şov Mercury olmadan devam edemezdi, şov sadece onun yaşadığı, müzik soluduğu yıllara özeldi, şov devam etmeli dese de Mercury olmadan kimse devam ettiremezdi, aynı parıltı yaşanamazdı.

Zaten Queen grubunun sessiz bas gitaristi John Deacon'un yaptığı da bu durumun özeti aslında. Deacon, yaşamının geri kalanında müzikal anlamda Mercury dönemindekinden daha iyi olamayacağını düşünerek müziği bırakır. 
Queen grubunun kalan üyeleri (Brian May ve Roger Taylor) farklı sanatçılarla bazı projelerde biraraya gelseler de ne artık Queen'i diriltme düşüncesi vardır ne de o eski görkemi yakalama arzusu.

Freddie Mercury, bir kez geldi, müzik dehasını paylaştı ve gitti. Bir perde bir daha tekrarlanmayacak üzere kapandı onun ölümüyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe