27 Mayıs 2013 Pazartesi

11'E 10 KALA

Küçüklükten beri koleksiyon yapmaya merakım olmuş, geniş bir koleksiyonu olanlara hep gıpta ile bakmışımdır.
Gazete küpürlerinden yaptığım ufak tefek koleksiyonumla, kullandığım Rotring kalemlerden oluşturduğum koleksiyonla teselli olmaya çalışmışımdır hep.

Ve de ne zaman bir sahafa girsem oradan çıkasım gelmez, o yılların birikmişliğine hayranlıkla bakardım.

İşte bu sebeplerden ''11'e 10 Kala'' konusunu okur okumaz ilgimi çeken bir film oldu. Uzun zamandır erteledim, en sonunda geçen gün izleyebildim ve sonuç olarak daha önce izlemediğime, ertelediğime bin pişman oldum.


Kendini oynayan Mithat Esmer'den tut, Nejat İşler'e kadar başarılı bir oyunculuk vardı. İzlerken zaten doğal olarak gözünüz Mithat Esmer'in şahane koleksiyonunda oluyor. Hem onu takdir ediyorsunuz, koleksiyonuna olan bağlılığından, onu bir yaşam biçimi haline getirmesini hayranlıkla izliyorsunuz, hem de yer yer düşünüyor, duygulanıyor, gülüyorsunuz.

Farklı rollerde görmeye alışkın olduğumuz Nejat İşler de apartman kapıcısı Ali rolünde hiç sırıtmamış, Mithat Esmer'e çok güzel eşlik etmiş. Ayrıca Laçin Ceylan'ı da görmek sürpriz oldu.


Daha önce hiçbir filmini izlemediğim Pelin Esmer'in yönetmenliğini ilk kez görüyorum. Ortaya gerçekten çok başarılı bir film çıkarmış. Hayranlık duymamak mümkün değil. Diyaloglar şahane, yer yer belgesel havası hakim.

Son zamanlarda izlediğim en keyifli, en içten 110 dakikaydı. İzlenmeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe